Sisältömarkkinointi tarjoaa parhaimmillaan hyödyllistä ja viihdyttävää tietoa, jolla tuotteen tai palvelun tuottaja saa hankituksi itselleen uskollisia asiakkaita. Hyviä esimerkkejä tästä ovat autojen valmistajat: uusia malleja koeajetaan ja ominaisuuksia arvioidaan lehtien palstoilla muun toimituksellisen aineiston rinnalla.
Hyvin kerrottu viesti ylittää uutiskynnyksen
Sisältömarkkinointia voidaan toteuttaa ilman maksullista mediaa. Uudet innovaatiot saavat tilaa melko helposti ammattilehdissä ja uudet yritykset usein noteerataan paikallisissa julkaisuissa, kunhan toimitukseen välitettävä viesti on kiinnostava ja ymmärrettävä. Tällaiset tilaisuudet maksuttomaan julkisuuteen kannattaa hyödyntää mahdollisimman hyvin, kuten me Nomonissa olemme monen asiakkaamme kanssa menestyksekkäästi tehneetkin.